Duch Puszczy 11 30.11.2024
- Przygod, turystyk, extreme, UTV - 2 osoby: 750zł
- Quad- 1 osoba: 700zł
- dodatkowa osoba: 250zł
Jak zgłosić uczestnictwo w rajdzie:
1. Zapoznaj się z szczegółami
2. Wypełnij formularz
3. Wpłać pełną kwotę
ZAPISY ZAKOŃCZONE
Po wysłaniu zgłoszenia dokonaj wpłaty pełnej kwoty na poniższe dane stowarzyszenia Podlasie 4×4, aby dokończyć zapis.
Konto Stowarzyszenia Podlasie 4×4 UWAGA NOWY NR KONTA !!!
Nr rachunku bankowego: 47 8060 0004 0395 1695 2000 0010, Spółdzielcza Grupa Bankowa
Tytuł wpłaty: ‘DP 11′ + Imię i nazwisko kierowcy,
UWAGA: opisujcie precyzyjnie wpłatę, żeby można ją było połączyć z załogą na liście startowej – dziękujemy z góry!
Wpisowe :
– 750zł samochód z 2 osobami na pokładzie, każda dodatkowa osoba 250 zł
– 700zł quad z 1 osobą, każda dodatkowa osoba 250 zł
– 45 zł dodatkowa koszulka okolicznościowa (każda osoba z załogi oraz zapisana dodatkowo dostaną koszulki w cenie wpisowego. Koszulka dodatkowa to koszulka dla sąsiada, kolegi z pracy itp.). Można zamawiać koszulki dla dzieci – trzeba podać wzrost dziecka w cm, nie jego wiek!
Kategorie
01
Przygoda
Skierowana jest głównie dla osób, które nie koniecznie mają auto terenowe, a chcą poczuć emocje związane z rajdem. W przygodzie pieczątki zbieramy z "buta" auto służy jedynie do przemieszczania się między próbami. Uczestnik otrzymuje roadbook za pomocą, którego dociera do wyznaczonych miejsc. Oprócz zbierania pieczątek uczestnik kategorii przygoda może zaobserwować zmagania innych kategorii. Przygoda jest świetnym rozwiązaniem na wypad wraz z rodziną czy też paczką znajomych.
02
Turystyk bez wyciągarki
W tej kategorii sprawdzicie możliwości waszego auta. Przekonacie się czy zasługuje na miano auta terenowego i oznaczenie na klapie 4x4 jest coś warte. Punkty zdobywamy podjeżdżając autem do danej próby na tyle blisko aby dosięgnąć zaplombowanym do auta telefonem czytnika NFC. Uczestnicy często pomagają sobie nawzajem i korzystają z wyłączanie ręcznych wyciągarek (Lebiodka). Auta w tej kategorii nie wymagają większych modyfikacji.
03
Turystyk z wyciągarką
Na trasie rajdu napotkacie zróżnicowany teren. Część prób będzie wymagało od uczestnika umiejętności radzenia sobie w grząskim oraz stromym terenie. Korzystania z wyciągarki elekyrycznej, która jest dozwolona w tej kategorii może okazać się niedocenioną pomocą w wydostaniu się z tarapatów. Auta startujące w tej kategorii często mają znaczne modyfikacje zawieszenia, napędów itp. względem klasycznych terenówek.
04
Extreme elektryk
Extreme elektryk to kategoria, w której żarty się skończyły. Jest to pojedynek maszyna kontra zdradziecka przyroda. Kierowca jak i pilot mają co robić w trakcie zdobywania kolejnych pieczątek. Auta w tej kategorii to swoisty pokaz umiejętności ich konstruktorów. Możemy spotkać tutaj prawdziwe "zmoty" czyli auta przerobione w tak znaczącym stopniu, że nie jesteśmy wstanie rozpoznać marki pokazu na bazie którego został stworzony. Liczne orurowania, pasy 5-punktowe to częste wyposażenie tego typu pojazdu mające na celu zadbać o bezpieczeństwo kierowcy, który musi mierzyć się z stromymi podjazdami czy też bagiennymi terenami. Tutaj bez porządnej wyciągarki załoga wiele nie zdziała.
05
Extreme mechanik
Piloci z Extreme mechanik mają wyjątkowo jędrną i gładką skórę. Jako przyczyny takiego stanu uznaje się liczne kąpiele błotne, które zażywają w trakcie rajdu. Oczywiście nie można nazwać tego wizytą w SPA. Zawodnicy, którzy ukończą cały rajd i zdobędą wszystkie pieczątki śmiało mogą zostać określeniu mianem superbohaterów. Auta podobnie jak w klasie elektryk nie przypominają standardowych aut terenowych. Tu spotkasz bestie z potężnymi silnikami. Zamiast wyciągarek elektrycznych stosowane są tu wyciągarki mechaniczne, które pobierają moc z napędu auta. Charakteryzują się ogromną siłą. Wyciągnięcie zatopionego auta po dach w bagnie nie stanowi dla niej problemu.
06
Quad
Relatywnie młoda kategoria patrząc na pozostałe. Szybko przyciągająca coraz większą rzeszę fanów. W tej kategorii uczestnik nie tylko jest kierowcą ale i również pilotem. Zaletą quadów jest ich niska masa i duża moc. Natomiast najświeższą wadą jest brak klatki bezpieczeństwa. Obowiązkową ochroną kierowcy jest kask.
07
UTV
UTV to pojazdy zyskujące coraz większą popularność w sportach terenowych. W tej kategorii uczestnik ma do dyspozycji pasażera, który pełni rolę pilota. Zalety UTV to większa stabilność, dzięki szerszemu rozstawowi kół oraz obecność klatki bezpieczeństwa, która chroni załogę podczas wypadków. Choć są cięższe od quadów, ich moc i wszechstronność doskonale sprawdzają się w trudnym terenie. Obowiązkowym wyposażeniem załogi są kaski oraz odpowiednia odzież ochronna.