Duch puszczy 11 - 30.11.2024

Duch Puszczy: Jest to impreza kończąca rok, która odbywa się w listopadzie, trwając od rana do wieczora. Uczestnicy mają szansę na wspólną zabawę na podlaskich bezdrożach, uczestnicząc w różnych terenowych wyzwaniach. Po zakończeniu jazdy terenowej, uczestnicy zbierają się na wspólnym bankiecie, gdzie serwowane są ciepłe dania i przystawki. Impreza towarzyska jest urozmaicona występem zespołu muzycznego lub DJ-a, co sprawia, że uczestnicy mogą się bawić i integrować do późnych godzin nocnych.

Najważniejsze informacje

Termin: 30 listopada 2024, sobota
Miejsce: Gródek
Baza Rajdu i miejsce wieczornej imprezy: Zajazd Pronar – mapa 
Proponowane noclegi: Zajazd Pronar, Rozłogi koło Gródka, agroturystyki w okolicy Gródka

Harmonogram

29/11/2024
- 18:00 otwarcie biura - odbiór starterów

30/11/2024
- 06:00 Plombowanie pojazdów
- 08:00 Rozpoczęcie rajdu
- 19:00 Rozpoczęcie bankietu

Zapisy

Formularz zgłoszeniowy ( przed zgłoszeniem zapoznaj się z wszystkimi szczegółami) nie będzie zwrotów !!!

Sposób zbierania pieczątek:

Pieczątki zbieramy w systemie NFC K44 plombujemy telefony…

Wpisowe

Wpłacamy pełną kwotę na konto stowarzyszenia Podlasie 4×4 (dane do wpłaty w formularzu zgłoszeniowym):
– 750 zł samochód/UTV z 2 osobami na pokładzie, każda dodatkowa osoba 250 zł
– 700 zł quad z 1 osobą, każda dodatkowa osoba 250 zł
– 45 zł dodatkowa koszulka okolicznościowa (każda osoba z załogi oraz zapisana dodatkowo dostaną koszulki w cenie wpisowego. Koszulka dodatkowa to koszulka dla sąsiada, kolegi z pracy itp.). Można zamawiać koszulki dla dzieci – trzeba podać wzrost dziecka w cm, nie jego wiek!

Kategorie

– Przygoda – dowolne auta, punkty zbierane z buta
– Turystyk bez wyciągarki – auta dowolne, bez wyciągarki!!
– Turystyk z wyciągarką – auta przypominające fabryczne, koła max 35 cali, 1 wyciagarka elektryczna (ewentualne pozostałe plombujemy!) UWAGA: Auta dobrze zmotane niech się zapisują do EXTREM ELEKTRYK!!!
– Extrem elektryk – auta dowolne, wyciągarki elektryczne, męska rzecz!
– Extrem mechanik – auta dowolne, wyciągarki mechaniczne, hardkore, ból, łzy i cierpienie!
– Quad (kaski obowiązkowe)
– UTV (kaski zalecane)

Ważne informacje

1. Czas jazdy 8 godzin (trzeba zapamiętać o której wyruszyło się ze startu. System będzie też zapisywał nasz czas.
2. Wersja papierowa roadbooka dostępna w bazie rajdu.
3. Niezbędne jest pobranie aplikacji zawody k44 aplikacja w której będzie zbierało się pieczątki NFC
4. Jeżeli telefon nie będzie miał zasięgu Internetu to system i tak naliczy ten punkt w czasie tym w którym została ona zarejestrowana przez telefon Nie ma obawy że z powodu zasięgu będą one później zaliczone.
5. W rejonie przy granicy Zalecamy jak przyjdą sms-y Witaj na Białorusi o wyłączenie transmisji danych dlatego że spowoduje to na pewno wyższy rachunek za telefon co nie zmieni poprawności zaliczania punktów NFC w czasie rzeczywistym.
6. Jeśli pojazd nie będzie wyposażony w tak zwany pałąk przy szybie do zaplombowania telefonu urządzenia będą plombowane do ramki drzwi
7. Zabrania się jazdy po łąkach skracania zakrętów po uprawach jazdy poza wyznaczonym torem na przykład w taśmach
8. Jeżeli próba jest otaśmowana nie można wjeżdżać do niej innym miejscem jak jest to udostępnione i oznaczone dwoma kolorami taśm żółto-czarną i biało-czerwoną razem
9. W terenie zabudowanym należy przestrzegać prędkości poruszania się 10. Organizatorzy i sędziowie mają karty karne za przewinienia będą naliczane punkty ujemne z automatu
11. Pieczątki NFC będą ukryte w miejscowościach w terenie zabudowanym na pewno będziecie jechać 50 na godzinę i nie przegapicie ich.
12. Na próbach mamy 90 punktów i trzy dodatkowe ukryte w miejscowościach tam gdzie jest teren zabudowany
13. Pamiętajcie o opaskach jednorazowych które pozwolą wam wejść do restauracji wieczorem jak co roku Będziemy sprawdzali Czy każdy ją posiada opaska musi być zapięta na nadgarstku Nie będzie taryfy ulgowej dla tych którzy zapomnieli
14. O 19:00 godzinie otwieramy salę bankietową i zajmujemy miejsca wcześniej będzie zamknięta
15. Do przyszłych Zwycięzców w momencie zakończenia czasu jazdy w terenie system nam szybko wygeneruje zwycięzców klas pierwszych drugich trzecich miejsc będziemy dzwonili żeby przyjechali do bazy rajdu na weryfikację plomb czy nie zostały zerwane nie ma obowiązku zjeżdżania na bazę po zakończeniu jazdy innym uczestnikom.
16. W kolejce na start stoimy po prawej stronie maksymalnie tak żeby udostępnić przejazd medykom organizatorom
17. Bezwzględnie zabrania się pozostawiania aut na drogach dojazdowych do prób blokowania przejazdów auto należy zaparkować w sposób taki aby nie utrudniało dojazdu innym szczególnie klasa przygoda nie powinna wjeżdżać w samą próbę ale pozostawić pojazd tak żeby nie utrudnił innym dojazdu
18. Proszę o uwagę w rejonie przygranicznym spotkacie na pewno dużo pieszych patroli żołnierzy i straży granicznej A nawet też i uchodźców. Bądźcie ostrożni żeby ich nie potrącić

Kategorie

01

Przygoda

Skierowana jest głównie dla osób, które nie koniecznie mają auto terenowe, a chcą poczuć emocje związane z rajdem. W przygodzie pieczątki zbieramy z "buta" auto służy jedynie do przemieszczania się między próbami. Uczestnik otrzymuje roadbook za pomocą, którego dociera do wyznaczonych miejsc. Oprócz zbierania pieczątek uczestnik kategorii przygoda może zaobserwować zmagania innych kategorii. Przygoda jest świetnym rozwiązaniem na wypad wraz z rodziną czy też paczką znajomych.

02

Turystyk bez wyciągarki

W tej kategorii sprawdzicie możliwości waszego auta. Przekonacie się czy zasługuje na miano auta terenowego i oznaczenie na klapie 4x4 jest coś warte. Punkty zdobywamy podjeżdżając autem do danej próby na tyle blisko aby dosięgnąć zaplombowanym do auta telefonem czytnika NFC. Uczestnicy często pomagają sobie nawzajem i korzystają z wyłączanie ręcznych wyciągarek (Lebiodka). Auta w tej kategorii nie wymagają większych modyfikacji.

03

Turystyk z wyciągarką

Na trasie rajdu napotkacie zróżnicowany teren. Część prób będzie wymagało od uczestnika umiejętności radzenia sobie w grząskim oraz stromym terenie. Korzystania z wyciągarki elekyrycznej, która jest dozwolona w tej kategorii może okazać się niedocenioną pomocą w wydostaniu się z tarapatów. Auta startujące w tej kategorii często mają znaczne modyfikacje zawieszenia, napędów itp. względem klasycznych terenówek.

04

Extreme elektryk

Extreme elektryk to kategoria, w której żarty się skończyły. Jest to pojedynek maszyna kontra zdradziecka przyroda. Kierowca jak i pilot mają co robić w trakcie zdobywania kolejnych pieczątek. Auta w tej kategorii to swoisty pokaz umiejętności ich konstruktorów. Możemy spotkać tutaj prawdziwe "zmoty" czyli auta przerobione w tak znaczącym stopniu, że nie jesteśmy wstanie rozpoznać marki pokazu na bazie którego został stworzony. Liczne orurowania, pasy 5-punktowe to częste wyposażenie tego typu pojazdu mające na celu zadbać o bezpieczeństwo kierowcy, który musi mierzyć się z stromymi podjazdami czy też bagiennymi terenami. Tutaj bez porządnej wyciągarki załoga wiele nie zdziała.

05

Extreme mechanik

Piloci z Extreme mechanik mają wyjątkowo jędrną i gładką skórę. Jako przyczyny takiego stanu uznaje się liczne kąpiele błotne, które zażywają w trakcie rajdu. Oczywiście nie można nazwać tego wizytą w SPA. Zawodnicy, którzy ukończą cały rajd i zdobędą wszystkie pieczątki śmiało mogą zostać określeniu mianem superbohaterów. Auta podobnie jak w klasie elektryk nie przypominają standardowych aut terenowych. Tu spotkasz bestie z potężnymi silnikami. Zamiast wyciągarek elektrycznych stosowane są tu wyciągarki mechaniczne, które pobierają moc z napędu auta. Charakteryzują się ogromną siłą. Wyciągnięcie zatopionego auta po dach w bagnie nie stanowi dla niej problemu.

06

Quad

Relatywnie młoda kategoria patrząc na pozostałe. Szybko przyciągająca coraz większą rzeszę fanów. W tej kategorii uczestnik nie tylko jest kierowcą ale i również pilotem. Zaletą quadów jest ich niska masa i duża moc. Natomiast najświeższą wadą jest brak klatki bezpieczeństwa. Obowiązkową ochroną kierowcy jest kask.

07

UTV

UTV to pojazdy zyskujące coraz większą popularność w sportach terenowych. W tej kategorii uczestnik ma do dyspozycji pasażera, który pełni rolę pilota. Zalety UTV to większa stabilność, dzięki szerszemu rozstawowi kół oraz obecność klatki bezpieczeństwa, która chroni załogę podczas wypadków. Choć są cięższe od quadów, ich moc i wszechstronność doskonale sprawdzają się w trudnym terenie. Obowiązkowym wyposażeniem załogi są kaski oraz odpowiednia odzież ochronna.

Partnerzy

Forum

Zapraszamy na nasze Forum Off-Road! Dołącz do społeczności pasjonatów jazdy terenowej, wymieniaj doświadczenia, porady i wskazówki dotyczące technik jazdy, modyfikacji pojazdów, organizacji wypraw i rajdów. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym off-roaderem czy początkującym entuzjastą, nasze forum to miejsce, gdzie znajdziesz inspirację, wsparcie i przyjaciół o podobnych zainteresowaniach. Kliknij tutaj i dołącz do Forum Off-Road już dziś

Kontakt

+48 695 194 425

Podlasie4x4pl@gmail.com

Zadźowń

Secured By miniOrange